Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Złomowanie samochodu krok po kroku. Przebieg procesu

Aby przeprowadzić złomowanie samochodu zgodnie z obowiązującymi normami dot. utylizacji pojazdów, konieczne jest przejście przez kilka etapów procesu, które obejmują takie działania jak: przygotowanie wymaganych dokumentów, wybór odpowiedniej stacji demontażu, czy wypełnienie wszelkich niezbędnych formalności. Zapoznaj się z przygotowanym tekstem, by dowiedzieć się, w jakich krokach realizowany jest proces prowadzący do zezłomowaniu samochodu.


Jak przygotować się do złomowania pojazdu?

Pierwszym etapem przygotowań do przeprowadzenia utylizacji samochodu jest wybranie stacji demontażu pojazdów, która otrzymała odpowiednie uprawnienia pozwalające na realizację złomowania. Istotnym jest więc, by firma ta uzyskała wcześniej pozwolenie od Marszałka Województwa. Wykaz punktów utylizacji pojazdów działających legalnie, umieszczany jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej lub stronie internetowej Samorządu Wojewódzkiego.

Następnie, kontaktując się z wybraną stacją demontażu, warto spytać pracownika firmy, czy gwarantuje ona transport (darmowy lub odpłatny) pojazdu przeznaczonego do utylizacji. Niektóre punkty złomowania zapewniają swoim klientom przewiezienie auta na lawecie.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie niezbędnych dokumentów, czyli dowodu osobistego właściciela samochodu, a także dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu (jeżeli taka została wcześniej wydana). W przypadku, gdy auto zostaje przekazane przez tzw. osobę trzecią, istotne będzie także przygotowanie pisemnego upoważnienia właściciela oraz jego pozwolenie na przeprowadzenie kasacji.


Niezbędne formalności po zezłomowaniu pojazdu

Po zezłomowaniu pojazdu, od pracownika firmy zajmującej się demontażem samochodów należy odebrać zaświadczenie oraz unieważnione dokumenty. W ciągu 30 dni konieczne jest wyrejestrowanie auta – w tym celu należy udać się do wydziału komunikacji, w którym przedstawić należy zaświadczenie o demontażu samochodu, tablice rejestracyjne oraz dowód rejestracyjny, a także dokument tożsamości. Ważne jest także, by o fakcie zezłomowania pojazdu powiadomić ubezpieczyciela – dzięki temu możliwe będzie odzyskanie niewykorzystanej części składki OC.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.